T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İZMİR / ÖDEMİŞ - Bademli Ortaokulu

Haberler

May

Çevre ünitemiz kazanımları dahilinde,  öğrencilerimizle birlikte  okulumuz bahçesinde ünitemizin kelimelerini ve cümlelerini daha kalıcı öğrenmeleri amacıyla etkinlik gerçekleştirdik. Öğrencilerimiz yaparak, yaşayarak öğrenme ilkesini tam anlamıyla uyguladılar. Öğrenmeleri gereken ünite sebzelerini,  toprağa ekimini yaparak ve aynı zamanda İngilizce  isimlerini yazıp – tekrarlayarak çok daha kalıcı şekilde öğrendiler. Okulumuz öğrencileri, personelimiz ve ilgili velilerimizin katkılarıyla çocuklarımız için çok faydalı etkinlik oldu.

May

Okulumuzda tüm öğrencilerimiz ve öğretmenlerimizin katılımıyla “Öğrencilerde deprem bilincini geliştirerek deprem sırasında ve sonrasında neler yapmaları ve nasıl davranmaları konusunda bilgilendirmeyi amaçlayan "Deprem/Bina Tahliye Tatbikatı" yapıldı.” 

 

            Öğretmenleri eşliğinde siren sesinin duyulmasının ardından “ Çök, Kapan,Tutun” pozisyonu alan  öğrencilerimiz yaklaşık 60 saniye süren siren sesinin bitmesiyle tek sıra olmuşlardır.Tahliye planına uygun bir şekilde tahliye sırası gelen sınıflar, öğretmenleri ile birlikte  çıkışlara yönlendirilmiş ve tahliye başlayarak öğrenciler güvenli bir şekilde okul dışına çıkmışlardır.Okul idaresi, öğretmenler, öğrenciler ve okul personeli acil durum gereği hızlı bir şekilde öncelikle giriş katında bulunan derslikleri sonra 1. katta bulunan derslikleri sırasıyla tahliye planına uygun olarak sakin, güvenli  ve hızlı bir şekilde binayı boşaltarak acil durum toplanma yerinde toplanmışlardır. Tahliyeden sonra okul binasında kimsenin bulunmadığına emin olunduktan sonra öğrencilere okul idaresince deprem, deprem öncesi hazırlıklar, deprem sırası ve sonrasında yapılacaklar hakkında bilgiler verilmiştir.  

May

İSLAM VE MİMARİ

Geçmişte tüm Türk-Müslüman devletlerinde bir yerleşim yeri kurulacağı zaman önce bu yerin merkezine bir cami yapılırdı. Cami çevresine insanların ihtiyaçlarına yönelik olarak hastane, medrese, çeşme, aşevi, yaşlı bakımevi gibi yapılar inşa edilirdi. Tüm bu yapıların yapım süreci İslam dininin etkisinde gerçekleştiğinden bu yapılar hem sosyal devlet anlayışını yansıtır hem de İslam dininin paylaşma ve yardımlaşmaya verdiği değeri ortaya koyar niteliktedir.

Geçmişten günümüze kadar İslam dininin izlerini yaşamlarındaki her alana yansıtmışlar, sanat ve mimaride görkemli ve ihtişamlı eserler bırakmışlardır Bunlara birkaç örnek olarak Konya’da “Alaaddin Camii”, Bursa’da “Ulu Camii”, Edirne’de “Selimiye Camii”,İstanbul’da “Süleymaniye Camii” verilebilir.

“Çevremizde Dinin İzleri” ünite başlığı adı altında en güzel öğrenme yollarından biri olan yaşayarak öğrenme modelini gerçekleştirmek için okulumuz 5.sınıf öğrencileri ile birlikte beldemizde yer alan 17.yy mimarisi “Hayrettin Efendi Camii” diğer adıyla “Korga Camii”ne ziyarette bulunduk. Caminin iç de dış mimarisini, avludaki şadırvanı, çeşme kitabesini ve kullanılan işlemeleri birlikte inceledik.    

Öğrencilerimizin teoride görmüş olduğu bilgileri gerçekte yaşayarak yerinde görmek ve gösterebilmek hem onlar hem de bizler için etkileyici bir deneyimdi. Atalarımızın yurdun birçok beldesinde böyle eşsiz eserler inşa ettiğini, o eserlere dikkatli bakıldığında İslam’ı nasıl temsil ettiğini ve bu eserlerin gelecek nesillere taşınmasında onlara düşen sorumlulukları daha iyi kavradılar.

İslam dini hayatımızın her alanında bizlere rehber olmaktadır. Öğrencilerimizde İslam dininin rehberliğinde bizlere ilham olan bu gibi eserlerin verdiği bilgiler ve sorumluluk bilinciyle gelecekte önemli işlere imza atacaklardır.

Nis

İzmir İnternet Haftası etkinlikleri çerçevesinde 5. ve 6. Sınıf öğrencilerimizin EBA - Eğitim Bilişim Ağı (www.eba.gov.tr) içeriklerinden yararlanmaları için EBA saati yapılmıştır. EBA platformu ders içeriklerini nasıl kullanacakları anlatılmıştır. https://ders.eba.gov.tr  Kütüphane bölümünde yer alan kendi sınıf seviyelerine uygun video, uygulama gibi içerikler öğrencilere tanıtılmış, öğrencilerin bu içerikleri kullanmaları sağlanmıştır.

 

Nis

Bademli Ortaokulu olarak 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nı coşkuyla kutladık. Öğrenciler, öğretmenler ve velilerimiz Atatürk’ün çocuklara armağan ettiği bu özel günü, renkli etkinliklerle taçlandırdı. Okul bandomuz eşliğinde yaptığımız coşkulu yürüyüş ile başladığımız programımız şiirler ve folklor gösterilerimizle devam etti. Düzenlediğimiz yarışmalar, rekabet ve eğlencenin bir arada olduğu anlar yaşattı. Kutlamada emeği geçen tüm öğrenci ve öğretmenlerimize, kutlamalar süresince devam eden okul kermesimize destek veren tüm velilerimize çok teşekkür ederiz. 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramımız Kutlu Olsun!

Mrt

İzmir İnternet Haftası etkinlikleri için https://izmirinternethaftasi.org/ adresini ziyaret edebilirsiniz.

Mrt

Öğrencileri okuldaki başarı düzeyleri üzerinde aile ve çevre faktörü çok etkili olmaktadır. Özellikle öğrenci başarısı için ailenin işlevi çok önemlidir. Ailenin okul ile iletişimi ne kadar güçlü olursa öğrencinin başarısı da o derecede yüksek olmaktadır. Aile ile sürekli işbirliği içinde olursa öğrencinin var olan problemine ortak çözüm bulunmakta ve yaşanılabilecek problemlere karşı önceden önlem almak daha kolay olmaktadır. Aile -okul ilişkisi sadece veli toplantılarında velinin okula gelmesinden ibaret olmamalıdır bu tür bir ilişki prosedürden öteye geçmemekte ve okul-aile işbirliğinin gelişmesine bir katkı sağlamamaktadır. Okul dışı ortamlarda anne ve baba ile bir araya gelmek sosyal bağları geliştirmekte ailenin öğretmene olan bakış açısını olumlu yönde etkilemekte aynı zamanda öğretmenin öğrenci üzerindeki etkinliğini arttırmaktadır. Bu nedenle ailelerle daha sağlıklı iletişim kurmak ve öğrencinin yaşadığı ortamı yerinde görmek amacıyla Bademli, Pirinççi, Emirli, Kemenler ve Mescitli Mahallerindeki öğrencilerimizi okul rehber öğretmeni ve dersine giren diğer öğretmenlerle birlikte öğrencilerimizi ve velilerimizi evinde ziyaret ediyoruz.

Bu ziyaretlerin öğrenci başarılarını artırması dileklerimizle…

Mrt

    Bademli Ortaokulu, ünlü matematik sabiti Pi Sayısı'nı zihinlere kazıyarak ve öğrencilere eğlenerek öğretmeyi hedefleyen, matematiksel kavramlarla ilgili farkındalığı arttırmak adına 14 Mart Dünya Pi Günü'nü kutladı.
Pi günü her yıl Mart ayının 14.günü ‘’Dünya Pi Günü’’ olarak kutlanmaktadır. 14 Mart Dünya Pi Günü kutlama programı kapsamında, okulumuz öğrencilerine düzenlenen etkinlikte pi sayısı ile ilgili bilgilendirme yapıldı.
Pi sayısı;
 “Bir dairenin çevresinin çapına bölünmesiyle elde edilen irrasyonel bir sabittir. Kısaca 3,14 desek de pi sabiti sonsuza uzanır.’' olduğu belirtildi.
Öğrencilerin hazırladığı Pi sembollü pasta kesildi ve ikramlar dağıtıldı. Etkinliğin sonunda öğrenciler, Pi Günü Hatıra fotoğrafı çekildi.

Mrt

 

Kodlama ya da diğer adıyla programlama, “bilgisayara çeşitli görevleri yerine getirmesi için talimat vermenin” bir yoludur. Bu talimatlar, makinelerin nasıl çalışacağını veya çalıştıracağını söyleyebilir. Kullandığımız tablet, telefon, bilgisayar, robot süpürge vb. tüm elektronik eşyalar çalışmaları için kodlamaya ihtiyaç duyarlar. Onlara kendi dillerinde yapması gereken görevler atanır. Ayrıca bilgisayarlarda, tabletlerde veya telefonlarda kullanılan işletim sistemleri, uygulamalar, sosyal medya platformları ve tüm web siteleri kodlama dilleri kullanılarak yapılıyor. 

Biraz da yine günümüzde popüler bir kavram olan robotik kodlamayı ele alalım. Robotik alanını iyi anlayabilmek için önce robotun ne demek olduğunu bilmeliyiz. Sensörleri ile çevresini algılayan, algıladıklarını yorumlayan, yorumlama sonucu bir karar veren, verdiği karar doğrultusunda hareket eden aygıtlara robot denir. Robotların istenilen talimatlar doğrultusunda hareket edebilmesi için, programlanması gerekir. Robotik ise robotların tasarımı, üretimi ile ilgilenen, mekanik, elektronik ve kodlamayı harmanlayarak robotların planlanan bu faydalı işleri gerçekleştirmesini sağlayan bilim dalıdır.

Çağımız teknolojileri sürekli gelişim halindeyken, çocukların kodlamayı öğrenmesi de önemli bir konu haline gelmiştir. Biz de okulumuzda öğrencilerimize öncelikle temel teknoloji kullanma becerileri kazandırmayı, daha sonra kodlama mantığını öğrenerek analitik düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirmeyi hedefliyoruz. Okulumuzda mevcut olan bilişim teknolojileri sınıfımızı aktif olarak kullanıyoruz. Öğrencilerimizle blok tabanlı kodlama araçlarını kullanarak eğlenerek kodlama öğreniyoruz. Bunun yanında ikinci dönem itibariyle temel robotik kodlama çalışmalarına da başlamış bulunmaktayız. Bilişim derslerinde yaptığımız robotik çalışmalarla öğrencilerimiz somut örmekler üzerinden eğlenerek öğrenmektedir.

Mrt

     Beden eğitimi derslerinde öğrencilerimizin rahatça hareket edebilmelerini sağlamak ve kıyafet birliği olması açısından okul eşofman takımı uygulamasına geçilmiştir.

      Okulumuzda öğrencilerimizin üzerini değiştirebilecekleri soyunma odaları mevcuttur fakat yeterli değildir .Öğrencilerimiz bu konuda sıkıntı çekmektedirler. Kıyafetlerini değiştirme telaşından derslere geç kalabilmektedirler.

     Okul eşofman takımı resmi kıyafet yerine geçtiğinden bu sıkıntının önüne geçilmesi hedeflenmiştir. Öğrencilerimiz beden eğitimi dersinin olduğu gün okula eşofman takımıyla geldiklerinde bütün gün o kıyafetle okulda kalabileceklerdir. Böylece kıyafet değiştirme telaşına girmeyeceklerdir.

      Okul olarak resmi eşofman takımı uygulamasına geçilmiş, okulda kıyafet birliği sağlanmış ve öğrenciler bu uygulamadan çok mutlu olmuşlardır.

Mrt

İngilizce öğrenmeyi teşvik etmek amacıyla okulumuzun 2. Katında İngilizce öğretmenimiz Özge ÖZBEK ve 6. Sınıf öğrencileriyle birlikte İngilizce Sokağı ( English Street) oluşturuldu. Koridor duvarlarına, ders kazanımlarına ait kelime ve yapıların görsel materyalleri monte edildi.

İngilizce sokağında öğrencilerimiz, teneffüslerde koridorda yürürken bile görüş alanı içerisindeki bu görsellerde yer alan kelimeleri ve konuları farkında olmadan gizil öğrenme yoluyla öğrenebileceklerdir. Renkli içeriklerin konuları daha çekici hale getirerek öğrenciler tarafından daha kolay anlaşılması amaçlanmıştır.

Emeği geçen herkese teşekkür ederiz. Çocuklarımızın çağın gereksinimleri içerisinde olan İngilizceyi bu sokak sayesinde daha güzel öğrenmeleri ümidiyle.

 

Mrt

Okulumuz bahçesinde yer alan Göktürk Yazıtları’nı el birliğiyle yeniliyoruz.

         Yaptığımız bu yenileme çalışmaları ile Türklerin ilk yurdu olan Orta Asya’ya  doğru adeta kısa bir yolculuğa çıkıyoruz.

         Türk milletinin tarihi için Göktürk Yazıtları en önemli eserlerden biridir. Türk adından ilk kez bahsedilen bu yazıtlar,  Moğolistan sınırları içerisinde Orhun Vadisi’nde bulunmuş olup 2.Göktürk  Kağanlığı’na aittir.Göktürk Kitabeleri’nin yazımında Türklerin bilinen ilk alfabesi olan ve 38 harften oluşan Göktürk Alfabesi kullanılmıştır. Yazılış tarihleri 8. Yüzyılın başlarına dayanan bu yazıtlar sayesinde atalarımızın tarihine ilişkin önemli bilgilere ulaşmaktayız.

Göktürk Yazıtları’nda geçen öğütler gibi tarihte yaşanan olayları öğrendikçe,  dersler çıkararak  geleceğimize yön verebiliriz.

Bir tarafta oyunlar  oynanırken  diğer tarafta yer alan bu değerli köşemizdeki  örnek yazıtlar  sayesinde tarihimize ışık tutmaya devam ediyoruz .

Mrt

18 Mart Çanakkale Zaferi vesilesiyle başta Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşları olmak üzere aziz şehitlerimizi ve kahraman gazilerimizi rahmet ve minnetle anıyoruz.

Mrt

İlçe Milli Eğitim Müdürü Sunullah DESTİCİOĞLU okulumuzu ziyaret etti. Okulumuzda öğretmen ve öğrencilerimizle sohbet eden İlçe Milli Eğitim Müdürü Sunullah DESTİCİOĞLU bayrak törenimize de katıldı. Nazik ziyaretlerinden dolayı teşekkür ederiz.

Mrt

Ülkemizin her köşesinde, İnsan hayatının kutsallığından ödün vermeden, sonsuz sabır ve üstün gayret ile çalışan tüm sağlık çalışanlarımızın “14 Mart Tıp Bayramı” kutlu olsun…